Developing the Digital & Robotic Coding Skills of Instructors and Youth

LTT-2

20-26 Ocak 2024 tarihleri arasında Bilişim Vadisi’nde düzenlenen LTT-2 eğitimi, eğitmenlerin dijital eğitimdeki yetkinliklerini artırmak ve yeni nesil teknolojileri sınıf ortamında nasıl etkin bir şekilde kullanabileceklerini öğretmeyi amaçladı. Eğitim boyunca, mBlock, Scratch, Tinkercad ve Small Basic gibi dijital araçlar kullanılarak çeşitli projeler geliştirildi.

Katılımcılar, elektronik komponentlerle projeler yaparak pratik becerilerini geliştirirken, algoritma, değişkenler ve koşul yapıları gibi temel programlama kavramlarını da pekiştirdiler. Eğitimde, yenilikçi öğretim yöntemleri ile eğitmenlerin öğrencilere daha etkili rehberlik etmeleri hedeflendi.

Eğitim sonunda, katılımcılar metin tabanlı kodlamaya giriş yaparak ileri düzey projeler üzerinde çalıştı ve sertifikalarını alarak programı başarıyla tamamladılar. Bu süreç, eğitmenlerin dijital eğitimdeki liderlik yetkinliklerini güçlendirmelerine önemli bir katkı sağladı.

1. Gün

Eğitmen eğitiminin ilk günü, eğitim boyunca kullanılacak LMS sistemi ve eğitim setlerinin kısa bir tanıtımıyla başladı. Eğitmenler, Red-Kit eğitim materyali kullanarak mBlock programı yardımıyla LED yakma, buton ile LED yakma ve buton ile anahtar kullanarak sıralı LED yakma uygulamalarını geliştirdiler. Eğitim süresince giriş-çıkış birimleri, dijital bilgi pinleri ve değişkenler gibi temel kavramlar üzerinde duruldu. Gün, eğitmenlerin bu temel bilgileri pekiştirmesiyle sona erdi.

2. Gün

İkinci gün, algoritma kavramının öğrenilmesine yönelik olarak özellikle küçük yaş gruplarında kullanılabilecek çeşitli program ve etkinliklerin tanıtımı yapıldı. Eğitmenler, Toxicode ve Google Blockly gibi etkinlikler için kısa alıştırmalar gerçekleştirdiler. Scratch programı tanıtıldıktan sonra arayüz ve özelliklerinin kullanımı hakkında detaylı bilgi verildi. Eğitim, papağan uçurma, etkileşimli soru-cevap oyunu ve boomballoon gibi kısa projelerin tamamlanmasıyla devam etti. Ayrıca, değişkenler, döngüler ve koşullar gibi önemli programlama kavramları öğretildi. Wood-Kit Fun eğitim seti kullanılarak etkileşimli piyano projesi gerçekleştirildi ve ardından Tinkercad programında 3 boyutlu üzüm ile Pacman tasarımları yapıldı. Gün, bu uygulamaların başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla sonlandırıldı.

3. Gün

Üçüncü gün, Scratch programı ile çizim yapma etkinliklerine odaklanıldı. Eğitmenler, hareket ve dönme blokları kullanarak çeşitli çizim projeleri gerçekleştirdiler. Ayrıca, matematiksel işlemlerin kodlarla nasıl ilişkilendirileceği konusu üzerinde duruldu. Günün devamında, Wood-Kit Fun setleri ile Yarasa Yakalama projesi tamamlandı. Red-Kit eğitim materyali kullanılarak potansiyometre, RGB LED ve buzzer komponentleri ile projeler geliştirildi. Gün, eğitmenlerin bu projelerdeki becerilerini pekiştirmesiyle sona erdi.

4. Gün

Dördüncü gün, Red-Kit materyalleri ile mesafe sensörü, DHT sıcaklık sensörü ve LCD ekran kullanılarak çeşitli projeler geliştirildi. Eğitmenler, komponentler için gerekli kütüphanelerin eklenmesi ve bu komponentlerin günlük hayattaki kullanım alanları üzerine detaylı bilgi aldılar. Canva uygulaması üzerinden kartvizit ve sunum tasarımları yapıldı. Günün sonunda, Small Basic programı tanıtıldı ve Textwindow komutunun özellikleri ile koşul yapıları hakkında bilgilendirme yapıldı. Gün, eğitmenlerin bu bilgileri uygulamalı olarak öğrenmesiyle tamamlandı.

5. Gün

Beşinci gün, Red-Kit eğitim materyali ile mBlock programı üzerinden LDR (ışık sensörü), servo motor ve PIR (hareket sensörü) gibi komponentler kullanılarak çeşitli projeler gerçekleştirildi. Eğitmenler ayrıca, Small Basic programında koşul ve döngü yapıları (if, else, for, while) ile GraphicWindow komutuna geçiş özelliklerini öğrendiler. Gün, Bilişim Vadisi’nde düzenlenen teknik gezi ile sonlandırıldı, bu sayede eğitmenler, uyguladıkları bilgileri gerçek dünyada gözlemleme fırsatı buldular.

6. Gün

Altıncı günde, Scratch programı ile Flappy Bird oyunu için gerekli tasarımlar yapıldı ve kodlama süreci gerçekleştirildi. Eğitmenler, arka planların nasıl kodlanacağı konusunda bilgilendirildiler. Wood-Kit Fun eğitim seti ile daha önce öğrenilen ikiz oluşturma ve haber salma gibi kod bloklarını içeren bir bitirme projesi tasarlandı ve kodlandı. Günün devamında, Red-Kit seti ile RFID komponenti kullanılarak bir proje geliştirildi ve farklı kütüphane eklemeleri ile kullanım alanları üzerine duruldu. Gün, daha önce öğrenilen servo motor, mesafe sensörü ve LCD ekran komponentlerinin bir arada kullanıldığı Otomatik Park Sensörü projesinin gerçekleştirilmesiyle sona erdi.

7. Gün

Eğitimin son gününde, tüm dersler blok tabanlı kodlama ile tamamlandı. Eğitmenler, metin tabanlı kodlamaya giriş yaparak Red-Kit ile proje örnekleri gerçekleştirdiler. Bu süreçte, eğitmenlerin metin tabanlı kodlamayı tanımaları ve öğrendikleri kodlama sürecini bir sonraki aşamaya taşımaları için ön fikir oluşturmaları sağlandı. Gün, öğretmenlere ücretsiz sunulacak Et-Edu LMS sisteminin detaylı bir sunumunun yapılması ve sertifikaların teslim edilmesiyle sonlandırıldı.