DIGIAGE Game Development & Coding Academy Game On Hackathonu Bilişim Vadisi’nde Gerçekleşti

Erasmus+ kapsamında gerçekleştirilen “DIGIAGE Game Development & Coding Academy” projesinin önemli bir parçası olan Game On Hackathonu, 12-13 Temmuz tarihlerinde Bilişim Vadisi’nde gerçekleşti.

Yabancı katılımcıların büyük ilgi gösterdiği etkinlikte genç oyun geliştiriciler bir araya geldi. Toplamda 133 başvuru arasından seçilen 95 fiziki ve 24 çevrim içi katılımcının yer aldığı etkinlikte 26 takım oluşturuldu ve 23 oyun sunuldu. Hackathon, eğitim içerikli seminerler ve tecrübe paylaşımlarının yanı sıra yaratıcı fikirlerin ve yenilikçi projelerin ortaya çıkmasını sağladı. Etkinlikte katılımcılar farklı gruplara dağılarak yeni iş birlikleri ve dostluklar kurma fırsatı buldu.

Hackathon boyunca katılımcılar yaratıcılıklarını ve yeteneklerini sergileyerek etkileyici projeler ortaya koydu. Bu süreçte, oyun ekosisteminde farkındalık yaratmayı amaçlayan bir grup, sosyal etki ödülünü kazanarak büyük bir başarı elde etti. Bu ödül, projelerin sadece teknik mükemmelliğini değil, aynı zamanda topluma olumlu katkılarını da vurguluyor.

DIGIAGE Uçtan Uca Bir Destek Modeli

Etkinliğin kapanış konuşmasını gerçekleştiren Bilişim Vadisi Genel Müdürü, “DIGIAGE bizim 4 yıldır devam ettirdiğimiz bir eğitim, uçtan uca destek modeli. Bizim bugüne kadar dünyada da rastlamadığımız, başka ülkelere tanıttığımız, oralarda uyguladığımız, proje yarışmalarına başvurduğumuz bir model. Buraya bir müzik öğretmeni, bir senarist, bir grafik tasarım öğrencisi olarak gelip yatırım almış bir oyun şirketinin ortağı olarak mezun olma imkanı sunuyoruz. Biz DIGIAGE’in daha da güçlenmesi, daha etkili olması, ekosisteme katkısının artması için çalışmaya devam edeceğiz” diye konuştu. Erkam Tüzgen konuşmasını proje partnerlerine, Avrupa Birliği Başkanlığı Türkiye Ulusal Ajansı’na ve katılımları için yarışmacılara teşekkür ederek sonlandırdı.

12 Temmuz’da katılımcıların oyun geliştirme süreci ile başlayan etkinlik, 13 Temmuz’da ödül töreni ile sona erdi. Kamp sonucunda 5 takım yüksek potansiyele sahip olarak değerlendirildi. Diğer katılımcı ekipler ise gelişim alanlarına odaklanarak bu potansiyeli artırma fırsatı bulacak.

Platformunuzu seçin ve paylaşın!