Developing the Digital & Robotic Coding Skills of Instructors and Youth
LTT-4
3-7 Haziran 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilen LTT-4 eğitimi, Hollanda, İtalya ve Türkiye’den katılımcıların yer aldığı uluslararası bir genç eğitimi programı olarak düzenlendi. Bu program, katılımcıların dijital ve teknolojik becerilerini geliştirmenin yanı sıra, kültürel çeşitliliği deneyimleyerek uluslararası işbirliği yeteneklerini güçlendirmeyi amaçladı.
Eğitim süresince, katılımcılar Arduino, oyun geliştirme, 3D tasarım ve yapay zeka gibi çeşitli alanlarda projeler geliştirdiler. Red-Kit ve Blue-Kit setleri gibi eğitim materyalleri kullanılarak, katılımcılar teorik bilgilerini uygulamalı deneyimlerle pekiştirdiler. Ayrıca, İstanbul’da düzenlenen kültürel turlar ve Bilişim Vadisi’nde gerçekleştirilen teknik geziler, katılımcıların hem teknik hem de kültürel bilgi birikimlerini artırmalarına olanak sağladı.
Bu uluslararası program, katılımcıların kültürel farkındalıklarını geliştirerek, farklı ülkelerden gelen gençler arasında kalıcı dostluklar ve işbirliği bağları kurulmasına katkı sağladı. Eğitimin sonunda, katılımcılar edindikleri bilgi ve deneyimlerle hem dijital dünyada hem de kültürel etkileşimlerde daha yetkin bireyler olarak programı başarıyla tamamladılar.
1. Gün
Eğitimin ilk gününde, katılımcılar Red-Kit eğitim seti ve C programlama dili kullanarak temel Arduino projeleri geliştirdiler. Bu oturumda, elektronik devrelerin nasıl oluşturulacağı ve temel programlama yapılarının nasıl uygulanacağı konularına odaklanıldı. Katılımcılar, bu temel bilgileri uygulamalı olarak öğrenerek ilk projelerini başarıyla tamamladılar. Gün, bu çalışmaların ardından sona erdi.
2. Gün
İkinci günde, katılımcılar Blue-Kit setlerini kullanarak oyun geliştirme süreçlerine odaklandılar. Bu oturumda, oyun mekaniği, sensör entegrasyonu ve kullanıcı deneyimi gibi konular işlendi. Daha sonra, Tinkercad programı kullanılarak 3 boyutlu çizimler oluşturuldu ve bu çizimlerin baskı süreçleri hakkında bilgi edinildi. Tasarım sürecinde temel CAD prensipleri öğretilerek katılımcıların 3D tasarım becerileri geliştirildi. Gün, bu çalışmalardan sonra tamamlandı.
3. Gün
Üçüncü gün, Red-Kit eğitim seti ve C programlama dili kullanılarak çeşitli sensörlerle ilgili projeler geliştirildi. Bu oturumda, sensör verilerinin toplanması ve işlenmesi üzerine odaklanıldı. Ardından, katılımcılar Blue-Kit ve Red-Kit setlerini kullanarak özgün projeler geliştirdiler. Bu oturum, katılımcıların öğrendikleri bilgileri uygulamalı olarak kullanmalarına olanak sağladı. Gün, bu projelerin tamamlanmasıyla sona erdi.
4. Gün
Dördüncü gün, katılımcılar oyun geliştirme süreçlerine devam ettiler ve oyun tasarımı, kullanıcı arayüzü ve oyun mantığı gibi ileri düzey konuları ele aldılar. Sonrasında, Canva platformunu kullanarak modern ve etkili sunumlar hazırladılar; bu oturumda sunum tasarımının temel prensipleri ve görsel iletişim stratejileri üzerinde duruldu. Ayrıca, çeşitli AI araçları kullanılarak projeler geliştirildi. Katılımcılar, AI teknolojilerinin uygulamalı kullanımı ve entegrasyonu konusunda bilgi sahibi oldular. Günün devamında, Bilişim Vadisi’ndeki firmaların inovatif teknolojileri ile buluşan katılımcılar, İstanbul’un tarihi ve kültürel yerlerini keşfetmek için düzenlenen tura katıldılar. Bu tur, şehrin önemli noktalarını ziyaret ederek katılımcılara İstanbul’un zengin kültürel mirası hakkında bilgi sundu. Gün, bu zenginleştirici deneyimlerle sona erdi.
5. Gün
Eğitimin beşinci gününde, katılımcılar, hafta boyunca öğrendikleri bilgileri ve gerçekleştirdikleri projeleri değerlendirerek, programın genel bir değerlendirmesini yaptılar. Bu oturumda, katılımcılar birbirleriyle deneyimlerini paylaşarak, eğitimden elde ettikleri kazanımları tartıştılar. Programın resmi kapanışının ardından, katılımcılar dönüş hazırlıklarını tamamlayarak havaalanına doğru yola çıktılar. Bu süreçte, uluslararası işbirliği ve kültürel değişimlerle dolu bu eğitim haftasının, katılımcıların kariyerlerine ve kişisel gelişimlerine önemli katkılar sağladığı vurgulandı.